Idag hamnade jag i  en sån svacka. Åt underbar sushi och stack sen på Zumba – so far so good… sen tog MAGEN över .. SÅ ONT!!!! =(

och sen var allt glada humör som bortblås liksom all energi. All känns bara Skiiit!!!

Känner mig som en stor fet och misslyckad liten lort!! (ja det blev en helknas mening där.. men abivalensen speglar mina känlsor..)

Det började egentligen igår morse. Jag bryr mig inte om vågen egentligen men det är lite kul att ha lite koll ändå, se att det går åt rätt håll… Så jag vägde mig torsdagmorse och vägde XX kg. På fredagmorgon vägde jag hela 1 kg mer… Tänkte det berodde på att jag tränat på kvällen, vätskor osv som samlas i kroppen. Men imorse var det ytterligare ½ kg plus på vågen… plus att jag kände mig FET och Ful.. =/

Då kände jag bara för att lägga mig och dra ett täcke över mig… Kände mig så misslyckad. Jag som har mått så bra och gillar att träna igen.. och så ska det förstöras av en fjantig sak som vågen. Hatade mig själv för att vara så ytlig och hatade mig själv ännu mer för att tvivla på den jag är… och så var det igång…

Och börjar väl humöret svika så är det kört sen. Jag vet ju hur det funkar. Man får inte må för bra – vilket jag gjort det senaste – för då straffas jag.

Vet att jag har dessa svackor. De blir bara så tydliga och jobbiga när jag mår toppen mellan dem. Precis som att svackorna blir djupare bara för att jag mår bra mellan deras ankomster.

Mår jag halvbra i vardagen så känns svackorna inte lika hårda och brutala… fast de är nog lika djupa alla gånger. Det blir bara längre att falla när jag är på toppen än när jag ligger och simmar precis vid ytan…

Idag har nästan allt känns piss. Noll tålamod, allt har bara känts jobbigt och jag har känt mig helt värdelös och misslyckad… Varit en sån grinig trist gammal kärring!!

och inte blev det bättre…när garden är nere så passar Alla negativa känlsor på att attackera mitt ömtåliga inre.. Välkommen in på arenan, Tvivel på att jag är älskad och omtyckt… Tvivel på att jag duger, Tvivel på min sambos känslor för mig… Välkommen svartsjuka och oro…

Och jag vet, det handlar inte om vikten (om nu någon trodde det) utan det var nog bara en trigger för allt det negativa att komma över mig som en stor svart äcklig blöt filt…

Men efter en god natts sömn hoppas jag att mitt glada positva humör skall vara tillbaka!! Jag hatar att vara såhär! Hatar att tvivla på mig själv och på livet. Hatar att vara deppig och tråkig och jobbig!

Jag vill vara Mig själv, den jag är  – den jag har hittat mig själv att vara =)

Ska äta en lussebulle till och sen lägga mig och sova…

Imorgon är en ny dag!! =)

Lämna en kommentar